Weer Thuis na een bijzondere en mooie reis!

26 januari 2019 - Heerenveen, Nederland

Hoi hoi,

We zijn weer thuis na een hele mooie,bijzondere en hele gave reis!
Dit is èèn van de beste beslissingen die we hebben genaakt.Hier zijn we het beide helemaal mee eens. De reis begon in Nieuw Zeeland waar we ontzettend veel gezien en gedaan hebben.1woord?!Overweldigend !Zo’n bijzonder en mooi land. Willen we hier wel wonen?Ja! Maar ja....het is zo ver weg.
Vervolgens Sri Lanka ook een bijzonder land met een hele mooie natuur en lieve gastvrije mensen met heerlijk eten.Wat was het een contrast! Van een über georganiseerd land naar een land waar veel kan wat in NL niet mag/kan.

We zijn nu alweer een aantal dagen thuis en we proberen de relaxte sfeer vast te houden.Wat is het moeilijk om weer in het ritme te komen.
Timo heeft er geen last van, Jisse is helaas ziek geworden. Koorts,krentenbaard etc. Niet fit! Timo is alweer 2 dagen naar school geweest en is weer helemaal in zijn nopjes.

We kijken nogmaals terug op een super en hele mooie bijzonder trip!

Nu moeten we ons plekje weer even vinden.

Liefs van ons viertjes

15/1 Polhena
Vandaag lekker relaxt opgestart en lekker hardgelopen.Het luie zweet er uit!Nacho en Rebekka kwamen vandaag weer gezellig langs en hebben gelijk maar een cabin geboekt bij onze buren.De kids vonden hun geweldig.De hele dag spelen in het water, spelletjes doen etc.Rebekka en Nacho hebben een heerlijke Spaanse tortilla gemaakt die lekker samen ‘s avonds hebben opgegeten.Het was erg gezellig.Ook de mensen die we hebben ontmoet in Tissa het NL stel Willem en Saskia zijn inmiddels hier ook gekomen vandaag.We hadden hun geapt dat er nog wel een cabin vrij was.Ze hebben gelijk maar voor een week geboekt!1 grote gezelligheid.

16/1 Polhena
Vandaag hebben we een lekkere relaxte dag gehad.Na een vroeg bakje koffie met de fietsen van het huisje een mooi rondje gefietst.We zijn oa naar de vismarkt geweest, waar veelal tonijn of wit vis te verkrijgen is. Het is druk op de weg, het is weer eens wat anders dan fietsen door de rijstvelden.We vinden het allemaal erg leuk om te fietsen.Verder hebben we in de middag lekker gezwommen,zandkastelen gebouwd en lekker eten gehaald bij een hutje op straat die heerlijke kottu roti maakt.Kottu is een gerecht met fijn gesneden roti pannenkoekjes gemengd met gesneden groentes in combinatie met vis of kip.Het meeste eten hier in Sri Lanka vind vnl. Timo niet erg lekker maar dit vindt hij heerlijk.
Het was al met al een relaxte dag.

17/1 Polhena.
Vandaag ben ik wezen duiken.Na lang wikken en wegen besloten km te gaan duiken.We werden vanochtend vroeg door Sarah de eigenaresse van het restaurant van de buren al om 6.00 uur gewekt omdat er een schildpad op het strand zijn eieren aan het leggen was, in een diepe kuil.We schrokken ons een hoedje.We zijn snel naar buiten gerend en hebben gekeken naar dit schouwspel.Erg bijzonder en Timo was super enthousiast.

We waren toch vroeg wakker dus mijn moed verzameld en naar de duikschool gelopen.De duikschool had nog wel een plekje voor mij vrij.Om 8.00 uur moest ik weer terug komen voor het bekijken van een opfris video met alle duikinstructies aangezien het 10 jaar geleden is, dat ik voor het laatst gedoken heb.Vervolgens hebben we met de eerste duik bij een rustige plek, een 15 meter diepe duikplek opgezocht.We hebben alles nog een keer doorgenomen van het klaren van je oren tot aan hoe het ook alweer zat met de regeltjes etc.Tijdens deze duik hebben we vele mooie tropische vissen gezien.Ik vond het best spannend aangezien je niet elke dag duikt maar ik moet zeggen...het is net als lopen...je hebt het weer snel onder de knie.De tweede duik was iets dieper maar ook erg leuk.Mijn buddy was de eigenaar van de duikschhol: Chamli een vrolijke en hele rustige man.Kortom ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Voor de rest hebben we een heerlijk dagje op het strand gehad met de jongens en Saskia en Willem. Een NL stel die we tegen gekomen waren in het resort in Tissa een aantal dagen geleden.Zij zijn inmiddels hier ook naar toe verhuisd.Erg gezellig allemaal en de kids hebben hun ook helemaal gevonden.Kunnen wij even een boekje lezen 🤣😉.

18/1 Polhena
De laatste dag is aangebroken!Wat is het snel voorbij gegaan!Ik ben de dag begonnen met een lekker rondje hardlopen en daarna hebben we vandaag wat inkopen gedaan.Wat lekkere dingen gekocht voor onderweg en nog wat kleine souveniertjes gekocht.Timo met papa op stap en Jisse met mij.We zijn op de fiets naar het drukke Matara gegaan.De fietsketting is er ongeveer 6 x afgegaan maar ik werd steeds heel lief geholpen.Dus met wat onderbrekingen weer heelhuids aangekomen in ons huis op het strand.In de middag hebben we vooral niet te veel gedaan.Lekker zwemmen, spelen op het strand,boekje lezen dat soort dingen en ooh ja tas inpakken:(.
‘S avonds hebben we lekker gegeten en hebben we afscheid genomen van de lieve mensen die we hier hebben leren kennen.Het wordt een kort nachtje vannacht...de wekker staat om 4.00 uur dus maar vroeg het bedje in gegaan.

19/1-> Colombo -> A’dam
Vandaag is het gewoon bijna 11 wk geleden dat we zijn vertrokken naar NZ voor deze super trip en nu is het weer voorbij! De kids al vroeg wakker gemaakt,Timo had er gelijk zin in! Mama ga ik vliegen?Nu?Mag ik dan ook appelsap drinken? Jisse lag ook nog ver in dromenland. Nisanthe de buurman heeft ons naar het vliegveld gebracht!Top service.

Om 7.00 uur waren we op het vliegveld  en om 10.00 uur vlogen we.Er stond een mega rij bij de incheck balie...waren wij even blij dat we online ingecheckt waren.We hebben nog een lekker bakje koffie gedronken en een klef broodje gegeten en toen ingestapt voor de vlucht naar Dubai.Deze vlucht was 4 uren en ging prima.Jisse viel als een blok in slaap en Timo heeft vnl. leuke filmpjes gekeken.

In Dubai keken we onze ogen weer uit.Wat een AirPort!Alles is er te koop,palmbomen overal,luxe en pracht en wat een groot vliegveld.Na een lekker patatje van onze vrienden de Dubai MC Donalds, zijn we in de Airbus A380 ingestapt.Een mega groot vliegtuig met 2 verdiepingen,een douche,zwembad etc alles kan voor de first class passagiers.Wij zitten bij het “gewone” volk. Door de mist hebben we een uur vertraging, maar uiteindelijk had de Airbus de smaak te pakken en  heeft hij, bij aankomst de 45 min vertraging weer weg gepoetst.
De vlucht ging wederom goed.Timo viel nu deze x als een blok in slaap en Jisse vond vooral naar iedereen zwaaien leuk en vechten tegen zijn slaap...
Na 6-1/2 uur kwamen we dan weer aan in ons mooie landje Nederland!

Het avontuur is voorbij!

Bij aankomst snel door de diverse checks gerend om de bagage op te halen. Had de bagage band storing 😡😩.Weer een uur verder.We waren verder niet moe ...Eindelijk na lang wachten mochten we dan door naar ons ontvangst comité.Yeahhhhh daar stonden Jan,Jasper en mijn ouders. Zo fijn ook weer.We waren laat thuis, de boys vonden vooral het speelgoed mega interessant en waren hyper.Dus slapen werd ‘m eerst niet. Uiteindelijk zijn ze lekker gaan liggen. Eindelijk slapen!

20/1/2019 Thuis
Vooral Timo had vandaag weer zin in de dag! 4.30 uur stond meneer alweer bij ons😬.
Pluk de dag!Het is weer wennen voor iedereen!Vandaag stond in het teken van veel wassen,tassen uitpakken,lekker van ons huis weer een thuis maken,in de kou wandelen en onze familie weer zien!Morgen begint het “normale” leven weer na een super trip.