Nieuw-Zeeland wat was je mooi en onvergetelijk!

20 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hey hoi hoi,

Vandaag hebben we ons huis op wielen weer ingeleverd! We gaan hem eigenlijk best wel een beetje missen! In het begin moesten we erg wennen aan vnl. alles maar nu bijna 6 wk later is het al “gewoon”. Nieuw Zeeland was echt fantastisch! Zo divers, zo mooi,zo bijzonder, zo gastvrij en gewoon eigenlijk best wel een land waar we ons allemaal heel erg op ons gemak voelden!Helaas is het 26 uren vliegen vanaf NL....Nu vertrekken we vanmiddag naar ons volgende avontuur.  Sri Lanka here we come! We hebben er zin in!

Wij kijken terug op een onvergetelijke trip in NZ maar ook op een fantastisch mooi jaar!Het begon met het boeken van deze reis in februari, onze vrijgezellenfeesten, een super mooie zomer in NL,we zijn getrouwd ❤️en op 8 november zijn we dit avontuur aan gegaan! Kortom 2018 was top❤️.Ook hadden we hier en daar best even pittige momenten en dat maakt dat we extra van alles proberen te genieten!Pluk de dag🍀.
Hele fijne feestdagen toegewenst en een onwijs mooi, gelukkig en gezond 2019 🌞toegewenst!

Heel veel liefs van ons viertjes 💋😘

10/12/2018 homestay bij Graham& Helen Austin te Awamatu

Vandaag zouden we naar de Waitomo caves...maar het was zo fijn op ons vakantieadres dus we hebben vandaag een chill dagje ingepland! Vanochtend de dokter gebeld voor de hepatitis a prikjes voor de jongens. Morgenochtend om 8.30 uur kunnen we terecht bij het 30 km verderop gelegen dorpje Hamilton!

Helen en Graham moesten vandaag weer werken.Helen als juf en Graham als salesmanager.Alex heeft vanochtend Graham nog wel geholpen op de boerderie.De kalfjes moesten nl.gecheckt en gechipt worden!Ze zijn allemaal goed gekeurd en verder zijn vandaag echt lui geweest en vnl.Geluierd bij het zwembad,boekje gelezen en gespeeld met de jongens.Graham moest vandaag met het vliegtuig naar het zuiden,wij hebben lekker gekookt voor de gastvrouw!

Het was super leuk en fijn hier.Ze wonen op een klein paradijsje.Een weids uitzicht,de buren van weerszijden wonen beide een 1 km verderop,een zwembad,jacuzzi,mooie tuin etc.Nu zit het geluk voor ons echt niet in materiaal oid.juist niet!Waar deze mensen wonen,de weidsheid en de natuur,echt schitterend!Lord of the rings!

11/12/2018

Vanuit te Awamatu naar Hamilton Angelica clinici voor een hep a vaccinatie naar Cooks Beach in Purangi!

Vandaag gaan we weer verder aangezien we nog graag het uiterstste noorden willen zien en dan zullen we onze dagen nodig hebben. We hebben vandaag een hele mooie route gereden via het boeren achterland  richting de kust!Via een mooie picknick stop aan de kust met een mooie speeltuin zijn we doorgereden naar onze camping bij Purangi-cooks Beach.Deze camping ligt dichtbij de hot spots in de buurt en heeft goede recensies.Via de recensies zagen we ook dat we niet te laat moesten aankomen aangezien het een gewilde spot is.Nou inderdaad,dat bleek.We kwamen zelf zo rond 14.30 uur aan en zijn toen een eind gaan wandelen over het strand.Het was een schitterende wandeling en we hebben echt hele mooie schelpen gevonden.Iedereen zocht mee,leuke hobby!Timo liet ons trots met regelmaat zijn vondsten zien.Aan het einde werden we beloond met een lekkere ijsco in de camping winkel met eigenlijk net niets haha.Het is hier nog laagseizoen dus vandaar.Terug mochten we mee liften met backpackers uit NL.Ze hadden een busje gekocht en daar reisden ze heel NZ mee door.Aangekomen op de camping wisten we niet wat we zagen.Eerst stonden er 5 auto’s/ campers nu ongeveer 30 alleen achter en voor elkaar geparkeerd.Je mocht alleen op een bepaald aangegeven stuk van ongeveer 40 bij 40 meter parkeren dus 1 grote gezelligheid.Een hoog backpackers gehalte met ongeveer de helft uit NL!Timo had de tijd van zijn leven.Hij had zijn vrienden gevonden nl.de lift mensen.Timon en Roos,een jong stel van 19 jaar.Timo mocht met Timon in zijn busje rijden,hij mocht mee te vissen en voetballen met 2 Duitse jongens!Zo leuk en gaaf voor hem!Timo liet op zijn beurt al zijn speelgoed zien aan zijn grote vrienden😀.Morgen gaan we naar hot water Beach en de cathedral gove!Het zou slechter weer worden maar tot nu toe is het nog steeds mooi!Yes!

12/12/2018 camping Cooks Beach -> Hot Water Beach en de cathedral Cove in Hahei->Riverglen Motel/camping

Vandaag zijn we na een lekker ontbijtje naar Hahei gereden voor de must see spot Hot Water Beach.Helaas was het hoog water dus voor ons helaas geen hot water tubs.Als het laag water is kun je nl.met een schep je eigen hot tub graven.Over een stuk van 20 meter heb je hier heet water bronnen wat weer te maken heeft met het feit dat NZ op een breuklijn ligt.Toen ik hier zelf rond reisde 15 jaar  geleden heb ik heerlijk gechild op dit strand met allemaal druk scheppende mensen om me heen.Grappig om mee te maken.Helaas deze x dus niet,de lol was er niet minder om,we zijn even lekker wezen wandelen op het strand.Daarna hebben we onze reis voortgezet naar de prachtige wandeling en bezienswaardigheid de cathedral cove zo’n 8 km Noordelijker aan de kust!

Helaas zat er geen camping in de buurt anders hadden we op deze prachtige plek wel willen overnachten.Timo zag een tractor bij de speeltuin staan dat was veel interessanter dan wandeken uiteraard...papa bleef bij de camper met Jisse en mama ging de tractor fanaat ophalen.Zo gezegd,zo gedaan.Timo wilde wel graag op de rug gedragen worden.

Terug bij de parkeerplaats...konden we papa met Jisse nergens vinden😬;dus wij dachten dan zal papa wel doorgelopen zijn!Ehhh verkeerde gedachte want boven de view punt aangekomen zo’n 20 minuten klimmen met Timo achterop zagen we geen papa,oeps.We hadden vanuit het uitkijkpunt uitzicht op de camper...daar zagen we een stipje (papa) ons zoeken.2 Nl jongens liepen naar beneden dus die gevraagd of ze papa in wilde seinen dat we boven waren.Hij nam de tel.nl ook niet op🙈.Wat een toestand.Lex was ongerust en wij zaten heerlijk boven in het zonnetje te wachten en te chillen!Gelukkig eind goed al goed.Onze wandeling van nog zo’n 50 minuten voortgezet langs de mooie bounty kust en subtropische bebossing.Best pittig maat het was het waard!We kwamen nl.aan bij een mooi wit strand,azuurblauwe zee met mooie krijtstrepen rotsen die de cathedral cove heet!

Echt heel mooi en zo fijn dat we dit met lekker zonnig weer kunnen zien!Jisse sliep ondertussen in de draagzak,Timo was helemaal uitgelaten door de zee en de hoge golven!Jisse voorzichtig in het zand onder de bomen gelegd zodat hij lekker kon koesen en wij lekker konden  zwemmen en gek doen in de golven!Geweldig!Echt het was een klein paradijsje.Jisse werd even later wakker en die wilde graag even bewegen na al dat hangen,zitten in de draagzak en slapen!Nou dat hebben we geweten.Hij had de lolbroek aan nl.Dansen,zwaaien,grapjes maken en gek doen met z’n broertje ...het kon niet gek genoeg.Lekker met de billen bloot op het strand!Heerlijk!Helaas moesten we ook weer terug naar boven...steile klim 💪.We hadden wel een dikke ijsco verdiend vonden we zelf.

Het plan was om door te rijden naar de andere kant van deze landtong van coromandel.Lex had via onze app gezien dat we niet helemaal om de landtong heen hoefden te rijden maar dat er ook een weg rechtstreeks naar deze camping ging.Deze weg was niet voor niets wit gekleurd ...achteraf gezien.Het was nl niet een officiële weg maar een grind weg.Na 10 km was er opeens een andere camping stop,maar goed ook!De kids werden er niet gezelliger op,de camper trilde aan alle kanten tijd om te stoppen!De camping was een lieflijke plaats aan de rivier met veel permanente bewoners ennnn jawel een tractor en speeltuin!Boys blij...wij blij!

We hebben lekker gegeten en toen op tijd om naar bedje gegaan!

13/12/2018->riverglen camping Coromandel->Betshan motel-camping Algies Bay

Vandaag zijn we weer noordelijker gegaan.Het Noordereiland van NZ bestaat uit allemaal inhammen,schiereilanden,heel anders dan het Zuidereiland!Tot nu toe bevalt het noorder eiland ons ook heel goed.Een heel ander eiland maar ook zo mooi!De landschappen zijn ook net zo mooi als in het zuiden!We komen elke dag super leuke,vriendelijke kiwi’s tegen zo leuk!

Vandaag zij we aanbeland 250 km verderop nl.bij Algies Bay bij een camping van een motel.We hadden vandaag weer alle faciliteiten ook wel weer eens fijn.Het zou wat minder weer worden maar tot nu toe is het nog steeds lekker weer!Niet te warm gewoon fijn.De camping was niet super de luxe oid maar wel weer een top plek qua uitzicht!Timo had de tractor weer gevonden en hij mocht zelfs even een stukje rijden op het strand met papa!Super stoer!We hebben bij aankomst verder de gebruikelijke dingen gedaan zoals een wasje draaien,camper aan en bijvullen etc en verder wat op het strand gekeken.Deze kust staat bekend om de mooie exotische stranden en mooie regenwouden in het achterland.

‘S avonds heb ik nog hardgelopen,het werd al donker dus hmmm iets wat te laat vertrokken.Op de terug weg dacht ik slim te zijn om via het strand terug te lopen (was wat korter)...geen slim plan!Ik zakte nl.in het zand weg.Ik had de waarschuwingsbordjes gemist....dat het zand moerassig is🙈.Onder de blupsie kwam ik dus aan.

14/12/2028->Algies Bay-> Morsden Point reserve free camp!

Vandaag niet mega ver gereden naar het noorden.We zijn na een ochtendje van alles regelen (taxi in Sri Lanka,schoonmaak camper etc) doorgereden naar een Bay 60 km verder op.Het waaide best hard en het was best fris dus niet echt strandweer.De baai heette Ruakaka.Ze hebben hier in het noorden soms plaatsnamen ...die moeilijk uit te spreken zijn.Dat komt door de Maori historie hier.

Hier zouden we ook overnachten.Zouden.We vonden het meer een ongezellige parkeerplaats met veel wind dus door gereden naar de volgende stop bij Marsden Point.

Ook niet een hele gezellige plek met aan de ene kant uitzicht op een olieraffinaderij en aan de andere kant de baai  maar al veel beter dan de vorige. We hebben gister best een stuk gereden dus vandaag wilden we niet te ver rijden.Het regende inmiddels dus Jisse en ik gingen even binnen spelen,boekje lezen,muziekje luisteren en Timo met papa naar de speeltuin.Bij de speeltuin was Alex aan de praat geraakt met Curtis een vriendelijke man met 3 kindjes.Curtis nodigde Alex uit voor een BBQ.Of ik daar ook zin in had? Ja natuurlijk!Zo leuk en spontaan.Curtis en zijn vrouw wonen in een schitterende villa aan het water met alles wat je maar te wensen hebt en jawel een mega grote speelkamer met auto’s, vrachtwagens etc het Timo&Jisse walhalla!We hebben heerlijk met elkaar gebarbecued, geborreld en gekletst en de kindjes hebben lekker gespeeld.De jongste zoon Harry was een energiek klein monstertje ...Jisse en Timo waren gewoon een beetje bang voor hem.De familie noemt hem ook wel Chucky🙈. Zo gaaf dat we zulke leuke spontane ontmoetingen en gezelligheid hebben! Super gastvrij zijn de mensen hier in NZ.

Geslapen in onze eigen villa op wielen en de reis wordt morgen voortgezet!

15/12/2018->morsden naar Paihia

Vandaag zijn we via de Whangarei falls gereden naar Paihia aan de Bay of Islands.
Niet een mega lange rit maar mooi. Bij aankomst bij de waterval sliepen beide jongens.Jisse werd wakker en Timo was heel ver weg.Die hebben we lekker laten slapen.Jisse en ik zijn samen naar de waterval gelopen.Erg mooie waterval trouwens en de korte wandelroute er naar toe ook.Jisse was goed op schik,lachen,liedjes zingen,grapjes maken en woordjes oefenen we hebben samen lol gehad.Na de Whangarei falls hadden we een lunch stop bij een kerkje waar ze druk waren met het versieren van de kerk voor kerst.De versier dames vonden het wel gezellig dat we even een kijkje kwamen nemen.We kwamen redelijk vroeg aan bij Paihia,de toegangspoort tot de Bay of Islands.De baai met de vele kleine eilandjes (volgens mij iets van 125 oid).We hebben een kleine camping gevonden met basis faciliteiten, we hebben niet veel nodig dus dikke prima.Een warme douche is wel weer eens fijn nou die hadden we.In dit plaatsje kun je van alles doen en boeken; kayak tourtjes, boot tripjes,
sky diven etc.We hebben even door het dorpje gelopen en toen lekker op het strand gerelaxt!Het is hier wel echt druk met veel toeristen. Volgens mij hebben we allemaal een beetje dezelfde route😀.Timo heeft lekker met papa gezwommen ,Jisse vind het maar niets.Timo zei opeens uit het niets: kijk mama dat is Siem! Een jongetje die we samen met zijn mama hadden ontmoet op het Zuidereiland bij Lake Tekapo!Bizar.We hebben toen heel even kort met elkaar gesproken en nu zien we ze weer vele km en dagen verder. Ook het feit dat Timo de namen nog precies wist vond ik verrassend!Ze kwamen gezellig bij ons op het strand zitten.We hebben onze reisverhalen uitgewisseld en lekker biertjes met elkaar gedronken.De dag afgesloten met pannenkoeken.Feest voor de kids!

’s avonds hebben wij (Jules,Hester en wij) nog gezellig gezeten.

16/12/2018->Pahia Seaview camingpark

We blijven nog maar een nachtje,wel zo fijn in deze omgeving!Vanochtend beide een stuk hardgelopen,lekker gedoucht en toen met de ferry over gegaan naar de overkant van de baai naar Russel.We hadden in de lonely planet gelezen dat deze plaats de vroegere hoofdstad is van NZ en een leuk plaatsje is om naar toe te gaan.Zo gezegd zo gedaan!Zoals ik al eerder schreef je kunt hier van alles ondernemen maar ja we kunnen niet alles aangezien we een ukkepuk van 1 jaar hebben die overdag zijn slaapje nog wel nodig heeft.Dus we hebben ons eigen bedachte activiteit gedaan.Bootje varen,wandelen in het leuke historische plaatsje,koffie drinken, chillen op het strand en zwemmen in een exotische baai! Heel fijn!De ferry overtocht was al een hele belevenis!Helaas geen dolfijnen gespot.Bij de camping aangekomen hadden we nieuwe buren, een gezellig NL stel (Paul &Lotte).De kids hebben nog lekker gespeeld en wij hebben weer even vergaderd voor onze plannen voor de rest van de wk!We gebben besloten dat we morgen nog Noordelijker gaan.We gaan als alles mee zit naar een mooie camping met uitzicht op zee bij Doubtless Bay!

17/12/2018->Pahia->Tokerau Beach Doubtless Bay

We zijn na de koffie weg gereden via een mooie lunchstop aan de baai van Mangonui naar Doubtless Bay!De stranden en baaien zijn hier net zoals een sprookje  mooie baaien met wit strand en zeer  helder blauw water.Niet normaal!Hoe noordelijker je gaat...hoe mooier het wordt!Ik zit regelmatig naast Alex me te vergapen aan al het moois en zou wel graag heel vaak meer willen stoppen.....helaas gaat dat niet altijd.Ik maak dan maar foto’s vanuit de camper.Onze camping voor vannacht is werkelijk een paradijs!We hebben uitzicht over zee,20 meter lopen en we liggen in zee!Echt onwaarschijnlijk mooi.We hebben lekker gezwommen en gevist en gewoon heerlijk genoten van al het moois om ons heen! Er stonden niet veel mensen op deze camping.Helaas moeten we morgen weer een beetje richting Auckland aangezien we donderdag vliegen!

18/12/2018 Doubtless bay->Via Matai Bay (Karikari pensinsula) naar Waipu (Camping &backpackers)

Vandaag moeten we dus helaas weer zuidelijker rijden aangezien we donderdag vliegen en we Max. 300-350 km willen rijden op een dag om het gezellig te houden😀.We hebben ons idyllische plekje verlaten en zijn na heerlijk gezwommen te hebben op ons “eigen” strandje richting de landtong van karikari gereden. De verharde weg ging op een gegeven moment over in een grind weg...we dachten ooh jee gaan we wel goed?We kwamen uiteindelijk terecht op een nog mooier strand als vanochtend!Niet normaal mooi!We hebben geparkeerd op een natuurcamping van de Nieuw-Zeelandse natuur vereniging.Was ook een super mooi plekje waar ik graag nog even gebleven was. Helaas...
De zee was hier echt super met mooie hoge golven.Timo zijn Duitse vriendinnetje Hannah zijn we ook weer aan het einde van deze landtong tegen gekomen!Zo toevallig ook weer.Na een lekkere lunch zijn we vertrokken naar Waipu ongeveer op 120 km afstand van Auckland AirPort.

Waipu is een beetje een sleepy Town met meer winkels en restaurants dan het aantal inwoners.De weg hier naar toe was uitgestorven,150 km lang hadden we alleen maar haarspeldbochten,tropische bebossing en hier en daar een x een huis.

Vannacht slapen we op een stuk grasveld bij een motel/backpackers oord.Nou ja zeg maar gerust een cabin verhuur bedrijf die permanent bewoond worden door locals die een iet wat alcoholisch probleempje hebben🙈.
We hebben lekker buiten gegeten en verder niet te veel gedaan aangezien we allemaal kapot zijn van de “lange” reis vandaag van Noord naar het oosten!

19/12/2018 Waipu,Waipu coves ->Auckland

We hebben vandaag nog een lekker dagje en dan vertrekken we vanmiddag richting Auckland.Vanochtend hebben we elk nog lekker hard gelopen. Enigszins wat beweging aangezien we morgen weer 26 uur in een vliegtuig moeten zitten is wel fijn.We hebben nog lekker op het strand gechild op een mooi surf strandje bij Waipu.De vakantie begint hier zo langzamerhand ook aangezien het steeds drukker word overal.
In de middag zijn we via een mooie route naar onze camping gereden in Auckland.Niet een hele gezellige camping maar goed het is puur voor 1 overnachting.We hebben de camper schoongemaakt en heerlijk pannenkoekjes gegeten!

20/12/2018 Auckland camping->AirPort

Vanochtend moesten we onze grote bus inleveren en nu staan we op de AirPort! Het NZ avontuur zit er helaas op!
We hebben het fantastisch gehad en we hebben nu zin in ons volgende avontuur 🌞🍀

Nu eerst 26 uren vliegen naar Colombo via Bali en Dubai😬

Liefs!xxxx

1. Gerry Kaastra-Berga:
    20 december 2018
    Wat weer een belevenis!
    Ik wens jullie een goeie reis verder en ook heel veel plezier in Sri Lanka!
    Fijne Kerstdagen en een mooi en gezond 2019!
    Groetjes, Gerry
  2. Catrinus en Aaltje Stoker:
    21 december 2018
    Wat geweldig. Nu genieten in Sri Lanka.
    Hele fijne feestdagen.
    Groetjes Catrinus en Aaltje